Marka Oluşturma
MARKA İMAJI
Marka imajı, ürünün tüketiciler tarafından nasıl algılandığıdır.Markanızın çağrıştırdığı herşey marka imajınızın bir parçasıdır.Bu çağrışımların güçlü ve uyum halinde olması ise oldukça önemlidir.Araştırmalar da müşterilerin belirli markalar arasında tercih yaparken kararlarını ilk bir kaç saniyede verdiklerini, bu kararları etkileyen faktörlerin ise tamamen marka imajına odaklı olduğunu gösteriyor.
MARKA İMAJI VE MARKA OLUŞTURMA
1)Ürünüzü ve Hedef Kitle
İyi bir swot analizi yapıp markanızın güçlü ve zayıf yönlerini, sonrasında pazardaki yerinizi, hedeflerinizi belirlemek markalaşma sürecinin başlangıç aşamasını oluşturuyor.
Bunlara ek olarak, güçlü ve başarılı bir marka imajı için ürününüzü ve hedef kitlenizin psikolojik-sosyolojik ihtiyaçlarını iyi çözümleyip bu doğrultuda bir imaj yaratmanızda oldukça önemli.
2)Çağrışım
Marka imajınızın ne vaad ettiği önemlidir.Sağlık, huzur, popülarite, güzellik..Özetle daha iyi yaşam standartları..
İyi bir marka tüketiciyle arasındaki sadakati bu mesajları vererek kurar.Reklamlarda kullanılan mutlu aile figürleri, herkes tarafından arzulanan kadın miti, sağlıklı-huzurlu ve başarılı insan portreleri de bunu amaçlar.Güçlü ve etkili bir marka imajı için çağrışımların gücünü doğru ve etkin kullanmalısınız.
3)Görsel Reklam Çalışmaları
Marka imajının iki boyutu vardır.İlki logo, slogan, renk ve şekillerin oluşturduğu fiziksel boyuttur.2.boyut ise sosyolojik ve psikolojik ögelerle ilişkilidir.
Logo ve renk seçimi markanızın kimliğinin fiziksel kısmını oluşturur.Doğru renkleri, görselleri kullanmak tüketicilerin çağrışımlarını olumlu etkiler.Gıda sektöründe kullanılması gereken renklerle giyim sektöründe yer alan bir markayı başarıya ulaştıracak renk ve görseller aynı değildir.Fakat şunu da unutmamak gerekir, renk ve logo markanızın fiziksel imajını oluşturmak için tek başına yeterli olmayacaktır.Yaratıcı ve farklı marka imajı yaratmanın yolu görsel araçları da farklı ve etkin kullanmaktan geçer.
4)Yaratıcılık
Karakteristik bir imaj yaratırsanız markalaşma süreciniz hızlanacaktır.Logonuz, sloganınız, reklamlarınız, pazarlama stratejileriniz hatta web siteniz yaratıcı detaylar barındırmalı.Özellikle küçük ve orta ölçekli şirketlerin markalaşma sürecinde yaratıcılığa önem vermeleri adeta bir zorunluluk.
5)Müşteri Bağlılığı
Marka imajı yaratılırken tüketicilerin markalarda kendilerinden birşeyler bulması, markayla duygusal-psikolojik bir bağ kurmaları beklenir.Elbette tüketicilerin kurdukları bu duygusal bağ; ürünlerin nasıl pazarlandığıyla, reklam çalışmalarıyla daha da önemlisi markaya nasıl bir imaj yaratıldığıyla yakından ilgilidir.Tüketicinin markayı benimsemesi, marka ile duygusal bir ilişki kurup ürününüzü kişisel yaşamının bir parçası olarak algılaması müşteri sadakatinizi arttıracaktır.
Müşteri sadakatini sağlayamamış bir markanın ise güçlü ve başarılı bir kimliğe sahip olması mümkün değildir.Çünkü müşteri sadakati dediğimiz kavram doğrudan marka imajıyla ilgilidir.
6)Sürdürülebilir Marka İmajı
Markanızın kimliğini yaratırken evrensel değerler üzerinde çalışın.Çağrışımlarınızın popüler kavramlar yerine evrensel ve genel geçer değerler üzerine kurulu olması markanızın ömrünü uzatacak ve daha geniş kitlelere ulaşmanıza yardımcı olacaktır.
7)Dijital Dünya
Offline ortamlarda yarattığınız marka imajıyla dijitalde istediğiniz verimi alamayabilirsiniz.Daha dinamik ve interaktif bir marka imajı için sosyal medya platformlarında markanızı temsil edecek farklı stratejilere ihtiyacınız olacaktır.Dijitalin gücünü ve imkanlarını kullanmak markalaşma sürecinde size yardımcı olacak, daha çok kişiye ulaşmanıza, daha yaratıcı bir imaj oluşturmanıza imkan verecektir.